Zilveren jubileum
Op zaterdag 30 mei jl. vierde Bisschop Gerard de Korte een bijzonder jubileum. Hij is 25 jaar bisschop waarvan 10 jaar residerend bisschop in het bisdom Den Bosch. In een interview noemde hij zichzelf ‘een man van het brede midden’.
Bisschop Gerard de Korte staat landelijk bekend als een groot voorstander van de oecumene. Hij streeft actief naar samenwerking en verbinding tussen verschillende christelijke kerken en religieuze groeperingen.
Als zeer gewaardeerd lid van ons Comité van Aanbeveling kennen wij hem als verbindend en empathisch met grote maatschappelijke betrokkenheid. Bestuurslid Jan Brenninkmeijer was als lector aanwezig evenals bestuursadviseur Francis Wout.
“Van harte onze gelukwensen met uw zilveren jubileum!”, aldus voorzitter Willem Jan Beens. Foto bisschop: Ramon Mangold
VBOK-bestuurslid Jan Brenninkmeijer liep mee in de cortege






